counter create hit

مطالب مرتبط:
حسن روحانی به ترکیه سفر می کند

حسن روحانی به ترکیه سفر می کند

به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز سه شنبه (۱۴ فروردین) به دعوت رسمی همتای ترکیه ای خود و برای حضور در دور دوم مذاکرات سه جانبه با روسیه، به آنکارا پایتخت ترکیه سفر می کند. وی در جریان این سفر در اجلاس سه جا ...

شرایط سخت گردشگری در عجیب ترین دژ جنگلی ایران +تصاویر

قلعه رودخان یکی از عجایب شگفت انگیز دست بشر در جنگلهای گیلان است که بازدید از این دژ جالب برای هر مسافری حکم ورزش و سیاحت را دارد تا با پیمودن ۱۲۰۰ پله،خود را به در قلعه برساند ولی امسال باید مسافران نوعی گذر از شرایط سخت جنگل را نیز تجربه می کردند. ...

بازدید گردشگران نوروزی از طبیعت دیدنی ایوان

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;اکبر چراغی ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت های دستی ایوان گفته بود:شهرستان ایوان با داشتن طبیعت بکر و دیدنی و آثار باستانی و اماکن گردشگری زیاد یکی از شهرستان هایی هست که همه سال ...

موسیقی پارس: جشنواره نوروزگاه ۹۷ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ساحل گردشگری سازمان برگزار شد. به...

موسیقی پارس: جشنواره نوروزگاه ۹۷ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ساحل گردشگری سازمان برگزار شد. به گزارش زهرا همتی مدیر عامل موسسه فروغ فلق، جشنواره نوروزگاه از ۲ تا ۶ فروردین ۹۷ با حمایت جناب آقای مهندس یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه، مدیر رو ...

مسافرت در بارداری، نکات ایمنی را بخوانید

بالا بردن دمای بدن در ماههای اول بارداری خطر ابتلا به نقایص مادرزادی در جنین را بالا می برد.

علت سفر «بن سلمان» به اسپانیا

ولیعهد عربستان در ادامه سفرهای خود به کشورهای اروپایی روز پنجشنبه وارد اسپانیا خواهد شد.

نحوه خرید بلیط هواپیما برای سفر به همدان

یکی از را ه های سفر به همدان استفاده از هواپیماست. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد همدان را دارید میتوانید با مراجعه به قسمت برنامه اطلاعات پروازی سایت شرکت فرودگا ه های کشور مسیر و ساعات پروازی مورد نظر خود را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید. ...

ظریف به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می کند

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از عصر فردا در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی سفر می کند. در این سفر، وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به کشور های سنگال، برزیل، ار ...

ظریف از فردا به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد وزیر امور خارجه فردا به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می کند.

سفر ظریف به سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا از فردا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سفر فردا (یکشنبه) محمدجواد ظریف به سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا خبر داد.

باقری و برزای همسفر استقلال در سفر به کویت

دو بازیکن مصدوم آبی پوشان با این تیم به کویت پرواز می کنند.

6 غایب استقلال در سفر به کویت

اعضای تیم فوتبال استقلال تهران را به مقصد کویت ترک کردند.

بار مالی 500 هزار میلیون کلنگ احمدی نژاد

بار مالی 500 هزار میلیاردی کلنگ زنی احمدی نژاد

فقط gadna در روزنامه شرکت نوشت: شهردار تهران سابق است که هنوز هم بر مسند صندلی nhst شروع به سفر اما dehdashti از استانهای رایگان از هزینه. در هر پرواز است. لیست پروژه هایی که امضا خواهد شد بالغ و کلنگ بسیاری از آنها بر روی زمین آمار در ضیافت دولت بر چه چیزی تمرکز است. این تعهدات هستند و در هشت سال زمانی که دولت حسن روحانی تحویل داده شد. 70 پیش نویس دو بار نیز; پروژه های تکمیل این است که 500 تریلیون دلار از وضعیت اعتباری. هنگامی که این تعداد با اعتباری خود را teisias سالانه برای پروژه های ما مقایسه است که هرگز بیش از 50 هزار میلیون دلار است. این یک واقعیت تلخ در آینده نزدیک حداقل برای به انجام رساندن همه این پروژه ها و دیگران به 10 سال زمان نیاز است. از سوی دیگر دولت است که هر روز freter است سندی و ... آنقدر زیاد است که هر سال هنگامی که بودجه تخصیص داده شده از پروژه های ساخت و ساز biola باقی مانده است; به عنوان بودجه, توسعه, برآورد هزینه های بالای دولت است و در اینجا است که تمام فشار بر روی پروژه های ساخت و ساز می رود و شخص به جای آن. در خاک و آب و هزینه تهران بر اقتصاد تحمیل شده است. اما در چهار سال گذشته ، دولت تلاش کرد تکلیف این پروژه‌ها را مشخص کند؛ اما آن‌طور که باید و شاید، موفق نشد؛ حتی در واگذاری به بخش خصوصی هم ناکام ماند.   کارشناسان دلایل متعددی را در این ناکامی ذکر می‌کنند که یکی از آنها، ضعف نظارت و افزایش تعهدات دولت به دلیل نفوذ نمایندگان مجلس است و دیگری کمبود منابع مالی و واگذارنکردن این پروژه‌ها به بخش خصوصی. فرهاد دژپسند، رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه، نظر دیگری دارد و معتقد است کمبود منابع دولت صرفا بخش کوچکی از قضیه است. او در گفت‌وگویی که با «شرق» داشته، هرچند تأکید دارد که این طرح‌ها به‌سرعت واگذار نمی‌شود؛ چون بخش خصوصی حسابگر است، به تعداد پروژه‌های واگذارشده به بخش خصوصی اشاره می‌کند و می‌گوید؛ از زمستان ٩٤ تا مهر ٩٦، چهارهزارو ٢٠٠ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده که تاکنون سابقه نداشته است.   او این را هم اضافه می‌کند که در دولت یازدهم، شروع طرح‌های تملک سرمایه‌ای به‌شدت کنترل شده و فقط کلنگ اجرای ١٠ تا ١٥ طرح جدید زمین خورده است. دژپسند که معاون سابق امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه بوده و به‌سختی حاضر به مصاحبه می‌شود، این توضیح را نیز می‌دهد که تعلل در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، ١٦٠ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد. او همچنین در این گفت‌وگو وضعیت پروژه‌های عمرانی و دلایل نیمه‌تمام‌ماندن آنها را تشریح می‌کند که می‌خوانید.    معضل پروژه‌های نیمه‌تمام و به‌جا‌مانده از سال‌های گذشته و از سوی دیگر ناتوانی دولت برای اتمام آنها، آن‌قدر بزرگ می‌نمود که سال گذشته سازمان برنامه اعلام کرد دولت حتی یک ریال هم از این پروژه‌ها سود نمی‌خواهد و قصد دارد تمام‌وکمال این پروژه‌ها را واگذار کند. هرچند پیش از این اعلام رسمی که از سوی آقای نوبخت در جمع استانداران صورت گرفت، بحث واگذاری وجود داشت؛ اما در واگذارکردن این طرح‌ها به بخش خصوصی توفیقی حاصل نشده بود. با توجه به اینکه از سال گذشته استانداران هم وارد جریان واگذاری شده‌اند، توانسته‌ایم موفقیتی در واگذاری داشته باشیم؟   سؤال شما با یک پیش‌فرض مطرح شده؛ بنابراین لازم است پاسخ آن را در دو قسمت ارائه کنم. اول اینکه دلایل متعددی برای واگذاری پروژه‌ها وجود داشته و دارد و کمبود منابع دولت صرفا مربوط به بخش کوچکی از آن است. برای مثال، اهداف عمده‌ای شامل کاهش تصدی‌گری دولت و رقابت‌نداشتن با بخش خصوصی در ارائه خدمات ارتقای کیفیت طرح‌های زیرساختی، ارتقای بهره‌وری و صرفه‌جویی در منابع و کاهش بهای تمام‌شده خدمات، تغییر نقش دولت از سرمایه‌گذاری، اجرا و بهره‌برداری در پروژه‌های زیرساختی به سیاست‌گذار و تنظیم‌کننده مقررات و ناظر بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات، انتقال بهینه ریسک، تمرکز بر ارائه خدمات و ایجادنکردن پروژه‌ها با بازدهی پایین اقتصادی و اجتماعی، اجرای یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی (مردمی‌کردن اقتصاد) و امثال آن نیز مدنظر قرار داشته است.   اما در بخش دوم سؤال، زمانی که حسن روحانی دولت یازدهم را تحویل گرفت، دوهزارو ٩٠٦ طرح عمرانی وجود داشت. البته باید توجه داشت که عنوان طرح کافی به مقصود نیست؛ به‌طوری‌که برخی طرح‌های عمرانی متشکل از یک یا چندین پروژه بزرگ است که برخی از همین پروژه‌ها از نظر حجم به‌مثابه یک طرح بزرگ تلقی می‌شوند. برای مثال، احداث ٣٠ کانون فرهنگی ممکن است یک طرح محسوب شده باشد، درحالی‌که باید آن را ٣٠ طرح به حساب بیاوریم. حال اگر جمع این پروژه‌های ملی و استانی را حساب کنیم، به‌طورکلی در کشور بالغ بر ٧٠ هزار پروژه وجود دارد که کمتر از نصف آن یعنی حدود ٢٩ هزار پروژه، احداثی است که از زمستان ٩٤ تا مهر ٩٦، چهارهزارو ٢٠٠ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده که تاکنون سابقه نداشته است.    این عدد حدود هشت درصد از کل پروژه‌های نیمه‌تمام است. آیا می‌توان از آن به‌عنوان موفقیت در واگذاری یاد کرد؟   اولا نسبت به تعداد پروژه‌های احداثی ١٤,٥ درصد است و ثانیا این طرح‌ها به‌سرعت واگذار نمی‌شود؛ چون بخش خصوصی حسابگر است و به خرید پروژه‌هایی اقدام می‌کند که سودآوری داشته باشد. مثلا بیمارستانی را که در فاصله زیاد و نامناسبی از شهر قرار گرفته، خریداری نمی‌کند؛ بلکه بیمارستانی را خریداری می‌کند که هم داخل شهر باشد و هم سودآور باشد. ثالثا زیرساخت حقوقی و انسانی این کار ایجاد شده و در اکثر نقاط کشور آموزش‌های لازم ارائه شده است. بنابراین امید می‌رود واگذاری در آینده با شتاب بیشتری صورت گیرد.    چند درصد از پروژه‌ها نیمه‌تمام و چند درصد در دست بهره‌برداری است؟   وقتی از پروژه‌های عمرانی صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که پروژه‌های عمرانی ما کلا نیمه‌تمام است. تا زمانی که این پروژه‌ها در دست احداث باشد، نیمه‌تمام است و وقتی تمام می‌شود در دست بهره‌برداری است. همان‌طور که عرض کردم حدود ٧٠ هزار پروژه عمرانی داریم که حدود ٢٩ هزار پروژه احداثی است و بقیه آنها از قبیل تعمیر و تجهیز و مطالعاتی است.  می‌توانید تعداد پروژه‌هایی که در چهارساله اول دولت روحانی پایان یافته است را بیان کنید؟اگر پروژه‌های ملی و استانی را حساب کنیم، بالغ بر ٧٠ هزار پروژه عمرانی وجود دارد که در سال‌های ٩٢ تا ٩٥، ٥٦٧ طرح و حدود هزارو ١٠٠ پروژه خاتمه یافته است. همان‌طور که اشاره شد این پروژه‌ها تعریف دارد؛ برخی از آنها در دست تعمیر و تکمیل است و بخشی دنباله‌دار است یعنی خاتمه پیدا نکرده و برخی دیگر مطالعاتی است.    برای اتمام طرح‌های عمرانی چقدر اعتبار لازم است؟   برآوردها به زودی نهایی می‌شود اما برآوردهای اولیه و مقدماتی نشان می‌دهد که برای اتمام این طرح‌ها حدود ٥٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته نمی‌شود دقیقا برآورد کرد چراکه فاز دوم برخی پروژه‌ها هنوز اجرائی نشده است.    تأخیر در اجرای این پروژه‌ها چقدر برای کشور هزینه ایجاد کرده است؟   وقتی منابع مالی کمی داریم و منابع کافی در زمان لازم اختصاص نیابد، قطعا زمان اجرای پروژه در دست اجرا طولانی می‌شود. مضافا اینکه با توجه به عوامل مختلف از جمله تورم هزینه‌ها افزایش می‌یابد. مثلا اگر سال ٩٢ منابع موردنظر برای اتمام پروژه‌ها ٣٤٠ هزار میلیارد تومان بود، اکنون به ٥٠٠ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین می‌توان گفت هزینه ناشی از افزایش تورم و هزینه‌های تأخیر در پروژه‌ها ١٥٠ تا ١٦٠ هزار میلیارد تومان است. به عبارت دیگر می‌توان گفت یک‌سوم از منابع موردنیاز اتمام پروژه‌ها، هزینه تأخیر اجرای پروژه‌هاست. البته آنها که به‌موقع تمام می‌شود، هزینه تأخیر ندارد.   در گذشته با وجود ازدیاد پروژه‌های کلنگ‌زده‌شده باز هم با فشار برخی نهادها چون مجلس بر تعداد این پروژه‌ها اضافه می‌شد. آیا در دولت یازدهم بر تعداد طرح‌ها افزوده شده است؟خوشبختانه دولت یازدهم تلاش کرد شروع طرح‌های تملک سرمایه‌ای را به شدت کنترل کند و در این زمینه هم موفقیت‌های قابل‌توجهی به‌دست آورد. به‌گونه‌ای که در دولت یازدهم فقط ١٠ تا ١٥ طرح جدید شروع شد. یعنی در دولت روحانی انضباط زیادی ایجاد شد. بنابراین اگر در چهار سال دوم هم این‌گونه عمل کند، می‌تواند مورد تشویق قرار گیرد. در واقع می‌توان گفت دولت روحانی در شروع طرح‌های عمرانی بسیار خوب عمل کرده است. [باری] [باری] [باری] [باری] [باری] [باری]