counter create hit
مطالب مرتبط:

آغاز صداگذاری «آقای آسانسور»

با پایان تدوین فیلم سینمایی «آقای سانسور» توسط نازنین مفخم، این فیلم بزودی وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

فصل ششم سریال Mom ساخته می شود

امروز شبکه ی CBS اعلام کرد که این شبکه قصد دارد تا فصل ششم سریال موفق Mom «مادر» را برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بسازد.

موشک ما فوق صوت آمریکا در روسیه+ویدئو

موشک مافوق صوت آمریکا سر از روسیه درآورد.

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

علیرضا بیرانوند پس از قهرمانی پرسپولیس در آیتمی که از برنامه ۹۰ پخش شد گفت: من یک بار مهمان برنامه خندوانه بودم و بابت سی دقیقه حضور در این برنامه دو میلیون تومان از آقای رامبد جوان گرفتم اما از سوی باشگاه ۱۴۰ میلیون ...

برنامه و شعار من همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

گفت وگویی منتشرنشده با زنده یاد «بهرام زند»

در سریال «جنگجویان کوهستان» فقط یک خلاصه داستان هفت صفحه ای داشتیم و باید خودمان دیالوگ می نوشتیم! تمام توانم را برای دوبله کارتون «بچه های مدرسه والت» صرف کردم تفاوت دوبله امروز و آن روزها از زمین تا آسمان است ...

برنامه داعش برای جام جهانی لو رفت!

«داعش، پوتین و جام جهانی را به عملیات تروریستی تهدید کرد» این خبر سوژه کارتون امروز جلال پیرمرزآباد در شرق شده است.

فیلم جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره کن

فیلم “سه رخ” تازه ترین ساخته جعفر پناهی به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافت.

ساخت «باران سرب» منتفی شد/ «دام» را با موضوع تکفیری ها ساختم

به گفته داریوش غذبانی کارگردان سینما، ساخت فیلم سینمایی «باران سرب» به دلیل مشکلات مالی منتفی شد.

فیلم | چگونه باید ارز مسافرتی از بانک ها بخریم؟

سخنگوی بانک مرکزی گفت: برای دریافت ارز مسافرتی قبل از سفر، به بانک های سطح شهر مراجعه کنید.

اوج هیجان در داربی فراموش نشدنی منچستر!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جذاب به داربی منچستر بین تیم های منچسترسیتی و منچستریونایتد پرداخته است. بازی حساس از لیگ برتر انگلیس که با برتری ۳-۲ تیم مورینیو به پایان رسید و یکی از داربی های جذاب جزیره بود. پارس ف ...

بازیگر زن ایرانی با ماشین لوکسش در خیابان های ایتالیا

لیلا بلوکات بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران؛ با انتشار یک عکس، صفحه شخصی خود را به روز کرد.

فیلم منتسب به علم الهدی صحت ندارد

فیلمی که به تازگی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، سخنرانی حجت ا لاسلام علم الهدی نیست.

«نصب نکن سمیه»!/ شوخی با پیام‌رسان سروش، در دوبله مجدد سکانس مشهور

«نصب نکن سمیه»!/ شوخی با پیام‌رسان سروش، در دوبله مجدد سکانس مشهور "ابد و یک روز"/ ویدیو را ببینید

کافه سینما- شوخی با تلگرام و پیام رسان سروش، در دوبله مجدد سکانس مشهور "ابد و یک روز"/ ببینید.برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نگاه یک منتقد فیلم ۳۶

نگاه یک منتقد به جشنواره فیلم فجر ۳۶

گزارش اخبار جهان, جعفر گودرزی منتقد و نویسنده سینما و همچنین معاون رئیس جمهور از بهترین منتقدان و نویسندگان در ایران در طول توجه داشته باشید نقد و بررسی سی و ششمین ملی جشنواره فیلم فجر پرداخت. در این یادداشت است: "ما ساده است. از آغاز این جشنواره که شایعات بر اساس عدم وجود برخی از این فیلم ها در جشنواره سی و ششم برای جلوگیری از حاشیه نماینده پیشگیری از خطر انتشار شنیدم و متاسفانه حقیقت این است که شما لازم نیست که حدس بزنید امروز چه مدل از جشنواره جنوبی ایالات متحده آمریکا است. پس از تنظیم جدول نشان می دهد تعدادی از جشنواره این سال از اولین روز جشنواره با حاشیه های ریز و درشت با. حاشیه به طور کلی یک نتیجه مستقیم سوء مدیریت و به سادگی قابل پیش بینی و یا بالا. انصاف از تعلیق ، واقعا زشت در دوره سی و ششمین جلسه از جشنواره هنوز مسائل به این دلیل که محل یا کاخ جشنواره تبدیل به یک بحران جدی است ؟ نه شکل و نوع برگزاری این دوره از جشنواره تجربه سی و پنج دوره برگزاری این جشنواره به تلفن همراه خود را? اما روند این جشنواره با تمام گسل ها به گوش و ساکنان نقد و معتبر صبر شاید آن کیفیت از فیلم های انتخاب شده تسکینی برای درد معمول اما رک و پوست کنده با یکی از این مجموعه و در این فیلم انتخاب جشنواره مواجه بودیم. انتخاب شده و این کمیته انتخاب و.... اغلب نیاز و به اشتراک گذاری. در تمام عکس ها و منابع به طور مستقیم و آرم به مسائل اجتماعی وجود دارد از جمله فقر و بیکاری و اعتیاد و.... اما تئاتر ما مانند دهه شصت هنوز هم به جای پرداختن به عمق مسائل را نقد کنید عوامل اصلی تاثیرگذار در شکل فعلی جامعه، به نگاهی سطحی و آشفته بسنده کرده بود، و این شاید نتیجه شیوه مدیریت سال های اخیر سینمای ایران باشد که هر فیلمنامه جسوری را سرکوب می کند و انگ سیاه نمایی می زند و از ترس واکنش عده و یا نهادهای خاص، عملا اجازه ساخت یا اکران برخی قصه ها را نمی دهد. ناگفته پیداست سینما فقط وقتی برای جامعه پیشرو و تاثیرگذار است که تنها به پلیدی ها نگاه نکند، بلکه راهبر هم باشد اما فیلم های امروزی ما عملا فاقد هر نوع تحلیلی هستند، و به همین دلیل است که آشکارا می بینیم طبقه متوسط در فیلم های اجتماعی کم اثرند و تاثیر چندانی بر دنیای اطراف خود ندارند. علاوه بر این دردهای بزرگ، آن چه جشنواره امسال را کم رمق تر از همیشه کرده بود، حذف بخش های مختلف جنبی، نظیر نگاه نو و به نوعی خارج از مسابقه و کم تعداد بودن فیلم های بخش مسابقه بود. فیلم ها عموما شبیه هم بودند و خبری از جسارت و نوآوری در طراحی و اجرا نبود و در مورد سبک زندگی در فیلم ها بیشتر بدآموزی بود تا ایفای نقش راهبری در جامعه در نتیجه بیشتر با یک هفته نمایش فیلم روبرو بودیم تا یک جشن غافلگیر کننده که بتواند دورنمایی امیدبخش از اوضاع سال آینده سینمای ما به مخاطب بدهد. سیاست زده شدن جشنواره هم در انتخاب و هم در داوری و از آن بدتر در واکنش هنرمندان، وقتی با ضعف های آشکار دبیر جشنواره و برطرف نشدن نقص های آیین نامه ای و قرائت های خودمختارانه برخی داوران همراه شد، نتیجه طبیعی اش کاسته شدن از شور و حرارت اهالی سینما و سرد برگزار شدن جشنواره سی و ششم بود. واقعا دبیر جشنواره چقدر در جریانسازی این رویداد موثر بود؟ گویا نمی دانست جشنواره ای که شور و هیجان نداشته باشد جشنواره نیست. شاید سؤال دقیق تر این باشد که جناب داروغه زاده به راستی چقدر سینما را می شناسد؟ سینمای ما ترسو شده، گویا دغدغه هایش با دردها و مشکلات و آلام مردم فرق و تفاوت دارد و حرفی از کارگران معدن از دست رفته و یا تبعیض، گورخواب ها، فشار گرانی هولناک روی گرده مردم و ... نیست. سینما مگر آینه تمام نمای جامعه نیست؟ واکنش عاطفی شخصیت های فیلم ها محدود به سیگار کشیدن شده، البته امسال فیلم های آپارتمانی کمتر بودند و برخی فیلم ها به خوبی از لوکشین های تازه و بدیع استفاده کرده بودند اما عملا حرفی که سینماگر ایرانی برای مخاطب دارد تازه نیست. وقتی این عدم تازگی با مدیریت ضعیف همراه می شود، دیر و دور از ذهن نیست که مسیر قهقرایی سینمای ایران سرعت بگیرد. مساله زننده دیگر، فقدان تحمل نظر مخالف در میان سینماگران ایرانی است. ظاهرا حضرات به تاسی از بالادستی ها خود را منزه و مبرا از خطا می دانند و اگر منتقدی از فیلم شان خوشش نیاید، یا او را تهدید به تودهنی می کنند یا  به زمین و زمان اعتراض می کنند! این عدم تحمل همدیگر ریشه در کدام مشکلات دارد؟ آیا جز این است که هنرمندان ما شبیه جامعه پرخاشگر و عصبی ما شده اند، به جای این که روی آن تاثیر بگذارند؟ داوری عجیب جشنواره امسال در کنار عدم حضور دبیر جشنواره حتی برای اهدای بهترین فیلم سال، نشانه هایی از عدم مدیریت واحد و محکم جشنواره سی و ششم داشت. اعطای دو سیمرغ بلورین در چند بخش بیشتر نشان دهنده فشار بر روی هیات داوران بوده و راضی نگه داشتن تعدادی بیشتر از هنرمندان. آیا این مهم که خارج از آیین نامه است باعث تضعیف فیلم فجر نمی شود؟ به راستی از تشخص فرهنگی فجر تا به حال چقدر مراقبت شده است؟ چقدر ساحت و مرتبه فرهنگی اش ارتقا یافته است؟ چقدر بر اعتبارش افزوده شده است؟ جشنواره ای که می توانست بدل به نقطه عطفی برای سینمای امید و آزادی باشد اما عملا یک رویداد فرهنگی کم اثر، شلوغ، پرهیاهو و سرد بود. همین که مجبوریم جشنواره را نه با درخشش فیلم ها که با حرف های جنجالی و بهت سینماگران و اهالی رسانه و منتقدان  در اختتامیه به یاد بیاوریم، نشان می دهد جای خالی فیلم های خوب چقدر پررنگ بوده است.» منبع:مهر