counter create hit
مطالب مرتبط:

سریال بازگشت؛ داستان سریال بازگشت و عکس های بازیگران این سریال

عکس بازیگران سریال بازگشت داستان سریال بازگشت شبکه سوم سریال بازگشت به کارگردانی حسین نمازی که فیلم سینمایی آپاندیس را در کارنامه خود دارد در حال ساخت و تولید می باشد. این سریال بر اساس طرحی از حمید نعمت الله و معصمومه بیات است و فیلمنامه این سریال در 20 قسمت نوشته ...

مدیران کل جدید دفتر حقوقی و خدمات آرشیوی کتابخانه ملی معرفی شدند

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طی احکامی مدیران کل جدید «دفتر حقوقی و امور استان ها» و «خدمات آرشیوی» این سازمان را منصوب کرد.

برپایی مراسم سالروز تولد محمدعلی کشاورز

برپایی مراسم سالروز تولد محمدعلی کشاورز

همشهری آنلاین: مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تولد محمدعلی کشاورز در پردیس سینمایی «شهرک» برگزار می شود و قرار است سالن شماره ۱ پردیس سینمایی «شهرک» به نام این هنرمند پیشکسوت نامگذاری شود. ...

فیلم | دلار ۴۲۰۰ تومانی کی به بازار می رسد؟

سخنگوی دولت از توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: دلار ۴۲۰۰ تومانی یکی دو روز دیگر به صرافی ها می رسد.

برنامه و شعار من همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

گزارش نوبخت از عملکرد بودجه سال ۹۶ در کمیسیون برنامه

نشست عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد. ...

شگرد سازمان های جاسوسی برای کسب اطلاعات از هدف چیست؟

انجام عملیات روانی درباره پشت پرده ها یا پیش بینی ها در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در رسانه های ارتباط جمعی اعم از روزنامه ها، شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، در سالیان اخیر  به مهم ترین اقدامات و عرصه فعالیت آشکار و پنهان سازمان های ...

پخش «هیات مدیره» تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد/ حضور بازیگران جدید

پخش و تصویربرداری سریال «هیات مدیره» در فاز اول تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و بعد از توقف ساخت فاز دوم این سریال ادامه پیدا می کند.

برنامه داعش برای جام جهانی لو رفت!

«داعش، پوتین و جام جهانی را به عملیات تروریستی تهدید کرد» این خبر سوژه کارتون امروز جلال پیرمرزآباد در شرق شده است.

بازیگر «پایتخت»: از صحنه سقوط بالن جان سالم به در بردم

نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» برای اولین بار از اتفاق تلخی گفت که در صحنه سقوط بالن برایش رخ داد.

پخش فیلمی نوستالژیک با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی

«غریبانه» با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی، با حضور احمد امینی، کارگردان این اثر از شبکه آی فیلم پخش می شود.

فیلم جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره کن

فیلم “سه رخ” تازه ترین ساخته جعفر پناهی به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافت.

رقابت ۲ فیلمساز ایرانی برای نخل طلا

فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین معرفی شدند.

دست های پشت پرده گریبانگیر ستاره پرسپولیس شد

بین هواداران پرسپولیس این طور عنوان شده که سرتن چوک دستیار سابق برانکو ایوانکویچ مشغول بازی پشت پرده است تا صادق محرمی را از پرسپولیس جدا کند. این مربی اما در پاسخ به تماس کوتاهی از سوی ما گفت: این حرف ها را قبول ندارم. من هیچ نقش ...

سرگذشت هیجان انگیز کاپلوی بزرگ ؛ از ابتدای را تا بازنشستگی!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جالب به سرگذشت فابیو کاپلو پرداخته است. فابیو کاپلو معروف به دن فابیو بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا است. کاپلو آمار جالبی دارد. وی موفق شده است که در هر باشگاهی که کار کرده، قهرمانی لیگ را با ...

چرا " یک بیلبورد در خارج از بن است. میسوری" فرصت اولین جایزه برای بهترین فیلمنامه در اسکار در سال 2018 است ؟

چرا «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» شانس اول جایزه بهترین فیلمنامه در اسکار 2018 است؟

در میان فیلم های راست نهایی اسکار ۲۰۱۸ پیدا کردن راهی برای آن وجود دارد. در این سال رقابت اصلی میان دو فیلم "بشقاب از بن است. میسوری" و "شکل آب" به کارگردانی Guillermo del Toro. با توجه به دولت آمریکا به رایگان تورو همچنین تکرار این جایزه در جدید و بفتا فرصت های دریافت نمی اسکار. کارگردانی را  بیش از همه نشان می‌دهد. به همین میزان مک دونا هم شانس اول اسکار فیلمنامه‌نویسی به حساب می‌آید. جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال جایزه‌های گلدن‌گلوب و بفتا به او رسیده‌است.   از این گمانه‌زنی‌ها براساس نتایج فصل جوایز که بگذریم، می‌توان گفت که مک‌دونا در قیاس با چهار رقیب خود در بخش فیلمنامه اورجینال فیلمنامه خلاقانه‌تر و پر‌ظرافت‌تری ارائه داده‌است. خلاف امتیاز‌دهی سایت‌های سینمایی و نقد‌های اولیه رسانه‌ای «لیدی برد» چیزی جز یک ملودرام ساده از جنس سینمای خوشحال این روز‌ها نیست. این فیلم از ۲۶۳ نقد و نوشته سینمایی‌ که در سایت «روتن‌توماتو» برای آن ثبت شده، تنها سه‌نقد منفی داشته و امتیاز ۹۹ برای آن در نظر گرفته شده‌است.   در این یکی دو سال اخیر فیلم‌هایی را می‌بینیم که تاکید عجیبی بر بیان غیر‌متشنج دارند. فیلم‌هایی که در آنها تلاش می‌شود وضعیت‌های بحرانی نیز لحظات پرتنشی برای مخاطب در سینما نشسته، ایجاد نکند. شاید حضور «بیمار بزرگ» هم به نوعی در ادامه همین استراتژی فرهنگی در میدان دادن به سینمای خوشحال باشد.   «برو بیرون» به نویسندگی جردن پیل هم با وجود داشتن ایده‌های خلاقانه اما در مهندسی نهایی اثری یک‌دست نشان نمی‌دهد. فیلم از یک سو در بستر یک داستان درام روایت می‌شود و در سوی دیگر اشاره به دنیایی نمادین دارد. اما این دو سطح در فیلمنامه جردن پیل روی هم منطبق نمی‌شوند و مخاطب نمی‌داند که در کدام سطح باید روایت را دنبال کند.   اما مارتین مک‌دونا در سومین ساخته سینمایی‌اش درامی ‌چند‌لایه با شخصیت‌هایی چندبعدی را طراحی کرده‌‌است. او داستان مادری (با بازی فرانسیس مک دورمند) را روایت می‌کند که دخترش مورد تجاوز قرار گرفته و جسدش سوزانده شده، اما تحقیقات پلیس برای یافتن متجاوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌است. او برای جلب توجه افکار عمومی اقدام به اجاره سه‌تابلوی تبلیغاتی در جاده‌ای کم رفت‌و‌آمد می‌کند و با نوشتن سه‌شعار در ارتباط با این حادثه و متهم کردن فرمانده پلیس شهر نگاه رسانه‌ها و افکار عمومی را به سوی جاده کم‌رفت‌و‌آمد می‌‌‌چرخاند.   مارتین مک‌دونا را می‌توان یکی از معروف‌ترین نمایشنامه‌نویسان معاصر دنیا دانست که نمایشنامه‌هایش به اکثر زبان‌ها دنیا ترجمه شده‌است. مثلا هشت نمایشنامه او تا به این لحظه به فارسی درآمده و معمولا در طول سال دو یا چند نمایشنامه او در ایران اجرای عمومی می‌شود. مک دونای فیلمنامه‌نویس از داشته‌های تئاتری‌اش استفاده‌های زیادی برده‌است. مهم‌ترین استفاده شاید در فشرده‌نویسی شخصیت‌ها باشد. مک‌دونا این توانایی را دارد که در چهار یا پنج سکانس شخصیتی چند لایه را طراحی کند.   بهترین مثال شخصیت کوتاه قد (با بازی پیتر دینکلیج) است که مک دونا در کم‌ترین فرصت ممکن شخصیتی سه بعدی و چند لایه را طراحی می‌کند. همین را در ارتباط با شخصیت فرمانده پلیس (‌با بازی وودی هارلسون) هم می‌بینیم. این فشرده‌نویسی بی‌َشک یکی از تجربه‌های سینمایی مک دونا برای جهان سینمایی‌اش بوده‌است. البته یکی از معدود آسیب‌های روایت هم از همین جهان تئاتر به فیلمنامه نشت کرده‌است.   در جایی از فیلم، یکی از شخصیت‌ها نیمه‌شب و مخفیانه وارد ساختمان پلیس می‌شود درحالی‌که ساختمان مورد حمله قرار می‌گیرد. آتش بالا می‌گیرد، اما شخصیت که هدفونی در گوش دارد و مشغول خواندن نامه است هیچ متوجه نور آتش و حرارت بالا گرفته نمی‌شود. چنین واکنشی از جنس قرارداد‌های صحنه تئاتر است.   در جهان سینما باور‌پذیری در جهان درام وابستگی زیادی به جهان واقعِ جاری دارد. نمی‌شود تغییر نور را دوربین و تماشاگر  ببینند اما شخصیت متوجه آن نشود. این در صحنه تئاتر است که محدودیت‌های صحنه‌ای اجازه می‌دهد که قرارداد‌های نمایشی فراتر از واقعِ جاری میان مخاطب و صحنه برقرار شود. از این آسیب که بگذریم مک‌دونا می‌تواند در عین فشرده‌نویسی شخصیت‌هایی را طراحی کند که از آغاز تا پایان درام دچار تغییر و تحول هم می‌شوند. مک دونا درامی خلق کرده‌است که با پایان فیلم به پایان نمی‌ر‌سد.   نویسنده زیرمتن‌هایی را برای بعد از پایان فیلم در نظر گرفته‌است. مهم‌ترین آنها مربوط به شخصیت غریبه‌ای است که در جایی از فیلم مادر (فرانسیس مک دورمند) را تهدید می‌کند. این شخصیت تنها در دو سکانس حضور پیدا می‌کند و با همین دو سکانس می‌شود سوال بی‌جواب درام مک‌دونا. درمیان فیلمنامه‌های نامزد شده برای اسکار ۲۰۱۸ مک دونا زبردست‌ترین فیلمنامه‌نویس نشان می‌دهد چرا که با پایان فیلم درام، جان تازه‌ای برای شروع درامی تازه می‌گیرد.       as​emandaily.‎​ir امتیازدهی به محتوی 6 1 50% با این خبر موافقمبا این خبر مخالفم