counter create hit

مطالب مرتبط:
چگونه ماسک صورت و مو بزنیم؟

چگونه ماسک صورت و مو بزنیم؟

همیشه اطمینان حاصل کنید که ماسک مورد نظر شما برای نوع پوست یا موهایتان مناسب است. حتی ماسک های طبیعی که در خانه می سازید گهگاه حاوی موادی هستند که باید هنگام استفاده از آنها جانب احتیاط را رعایت کنید. دقیقا مانند هر م ...

نتایج قرعه کشی ششمین هفته جشنواره عید دیدنی با هواوی

رسانه کلیک – هواوی نتایج ششمین هفته از جشنواره عید دیدنی با هواوی را منتشر کرد.  در این جشنواره که از تاریخ 12 بهمن آغاز شده است، هواوی با خرید 8 گوشی منتخب که نامشان در Huaweidi.com آمده است به جز جایزه بدون قرعه کشی کاربران را در مسابقه 77 دستگاه Mate 10 ...

مهار آتش سوزی در انبار ضایعات فوم های پلاستیکی

ساعاتی قبل انبار ضایعات فوم های پلاستیکی متعلق به پیمانکار فاز ۲۲ تا ۲۴ دچار حریق شد که خوشبختانه به دلیل فاصله این انبار با تاسیسات فاز ها آتش به سرعت تحت کنترل قرار گرفت و مهار شد. ...

گلایه آیت الله مکارم از سودجویی از نام طب اسلامی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عده ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیری کنیم. ...

مکان های مناسب برای زندگی در مریخ مشخص شد

مکان های مناسب برای زندگی در مریخ مشخص شد

بیگ بنگ: محققان ” دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخِنینگِن” یک نقشه ۳ بعدی اولیه را طراحی کرده اند که مناطق مناسب...

کشف جسد یک مرد ۳۶ ساله در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف جسد یک مرد ۳۶ ساله در رودخانه خشک شیراز خبر داد.

سهام اسپاتیفای وارد بورس شد

رسانه کلیک – سهام اسپاتیفای سرویس پرقدرت و غول موسیقی دنیا سرانجام در بورس به صورت عام عرضه شد. اسپاتیفای (Spotify) نیازی به معرفی ندارد؛ محبوب ترین سرویس موسیقی دنیا که شهرت آن مرز جغرافیایی نمی شناسد و کاربران بسیاری را از سرتاسر کره خاکی به خود علاق ...

مدل مانتو عید بازیگران مشهور سینما و تلویزیون در نوروز ۹۷

مدل مانتو عید بازیگران مشهور سینما و تلویزیون در نوروز ۹۷

بازیگران از جمله افرادی هستند که سعی می کنند جدیدترین و به روزترین پوشاک را انتخاب نمایند، از این رو اغلب افرادی که می خواهند انتخاب مناسب و ایده آلی داشته باشند، توجه خاصی به پوشش بازیگران دارند، مانتو یکی از مهم ...

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان های داخلی «حرام شرعی» است

رسانه کلیک – حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام تاکید کردند: تعرض به امنیت و حریم مردم در شبکه های اجتماعی داخلی حرام شرعی است. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار ...

ده درمان بزرگ جهان (اثر سامرست موآم)

لئون تولستوی و جنگ و صلح ادامه...

شکایت وکیل فرانسوی علیه بن سلمان

وکیل یک گروه یمنی از ولیعهد عربستان نزد دادگاهی در فرانسه شکایت کرد.

آنچه درباره «بانک مرکزی ایران» باید بدانید

نوسانات ارز و تراژدی صرافی ها و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در سال های اخیر سبب شده تا حجم مراجعه به سایت بانک مرکزی افزایش یابد. در سایت بانک مرکزی، شما می توانید به فهرست صرافی های مجاز، لیزینگ های مجاز، شعب مجاز بانک ها و هم چنین اطلاعات موسسات مالی و اع ...

نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند

نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند

بیگ بنگ: دانشمندان می گویند بیش از نیمی از بدن انسان را توده های میکروبی تشکیل داده اند و تنها ۴۳ درصد از...

تیم حقیقت یاب تسلیحات شیمیایی عازم سوریه شد

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی همزمان با تشدید اختلافات بر سر حمله شیمیایی ادعائی در غوطه شرقی سوریه اعلام کرد که کارشناس های خود را برای بررسی این حمله به این کشور اعزام کرده است. ...

داستان با تکیه بر شرکت های هواپیمایی; یک سفر به یاد داشته باشید !

روایتی از سؤاستفاده های ایرلاین ها؛ پرواز را به خاطر بسپار !

تهران (تسنیم) - یاسر محمد یگانهایران ناوگان هوایی ایران پر از ماجراجویی است. زمانی که شرکت هواپیمای آسمان تهران به رهبری بزرگ برای ایران بود فرو ریخت و 66 نفر از هموطنانمان به مردم مرده است. هر یک از این و خواب اما صدای این غم و اندوه..... امید خود را به این است که این حوادث است.هواپیما برای دیدار با هوا سیستم کشور ما هر روز از این شهر به شهر دیگر و هر یک از دیگر در همه است که به دنبال تصادف. همین یک ماه قبل از مقامات متحده و اسامی خسارت مندرج در سازمان هواپیمایی کشوری فعلی سازمان هواپیمایی گزارش. اما برخورد.هواپیمایی که از تهران و ایران شروع به پریدن کرد در کوهپایه دن از کوه سقوط کرد نزدیک به هفت سال در انبار خوابیده و پرواز.در نهایت این هواپیما بسیاری از مردم را به کام مرگ می فرستد. روند صدا فشار نه اجرایی.سقوط هواپیما ATR72-متعلق به شرکت آسمان به پرواز شماره 3704 از اول پشت-شرکت های هواپیمایی نیست و نمی تواند باشد. آوردن ماجرا از این سفر است. نمایی از وضعیت فعلی ناوگان هواپیمایی قطر به نظر می رسد:این قرار بود این هواپیما همان هواپیمایی کشور به تاریخ 9 فوریه 1396 و در ساعت 15:30 از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد استانبول پرواز کند. آن روز تقریبا 48 ساعت از برف سنگین در تهران گذشته است. ما با مواد اولیه که با گذشت نزدیک به 48 ساعت از برف ، همه چیز آماده است برای هواپیما. به فرودگاه رفتیم.صبح همان روز تمام اخبار است که آژانس های خبری منتشر شده re-open فرودگاه. امام و آمادگیِ باندهای این فرودگاه برای پروازِ هواپیماها حکایت داشت. هر خبری که می‌خواندیم خیالمان بابتِ انجام شدنِ پرواز راحت‌تر می‌شد.پنج ساعت در ترافیکِ تهران تا فرودگاهدر همان اتوبان تهران- قم که باید برای رسیدن به فرودگاه از آن می‌گذشتیم، مسیرِ 15 دقیقه‌ای را 5 ساعته طی کردیم. نگران دیر رسیدن‌مان به فرودگاه بودیم که مبادا پرواز بپرد و ما را با خود نبرد. ساعت حدود 11:00 از خانه و با یک تاکسیِ اینترنتی به سمت فرودگاه حرکت کردیم. تماس گرفتیم با ایرلاینِ مربوطه و در جواب شنیدیم که؛ با خیال راحت بیایید، پرواز سه ساعت تاخیر دارد.ما اما حدود ساعت 16:30 در فرودگاه بودیم. کارت پرواز گرفتیم و منتظر ماندیم.از همان لحظه‌ی ورود به فرودگاه با تصویری عجیب مواجه شدیم؛ مسافران بسیاری در سراسر فرودگاه حضور داشتند. جمعیت به طور عجیبی زیاد بود. برخی از این مسافران ادعا می‌کردند که سه روز است که در فرودگاه منتظر انجام پروازشان هستند. عده‌ای روی زمین پتویی انداخته بودند و خوابیده بودند. عده‌ای هم روی زمین وِلو بودند. هر جا که نگاه می‌کردی فوجی از مردم گِرد آمده بودند. برخی هم جلوی باجه‌های اخذِ کارت پرواز مشغول اعتراض و فریاد بودند.ما کارتِ پرواز در دست به سالن انتظار و دمِ گیتِ شماره‌ی 23 رفتیم. ساعت به 19:00 و بعد به 20:00 نزدیک شد. خبری از پریدن نبود. مسافران در مقابل گِیتِ خروج جمع شدند و شروع به اعتراض کردند. کسی پاسخگو نبود. اعتراض‌ها به شعار برعلیه آن ایرلاین رسید. اما گاهی گیت باز می‌شد و مسافرانِ فلان کشور را صدا می‌زدند. هیچ خبری از پرواز ما نبود.روایت‌های عجیبی به گوش می‌رسید؛ برخی شایعه می‌کردند که «هواپیمایی که قرار بوده به استانبول برود را به ارمنستان فرستاده‌اند.» کسی هم می‌گفت: «دعا کنید پروازتان تا ساعتِ 2 شب انجام شود.» کسی هم می‌گفت در فرودگاه امام تنها یک باند برای پرواز آماده شده است.تصور این همه تاخیر و علافی در فرودگاه برای مسافران پرواز ما دشوار بود. اما نکته قابل تامل این که در تمام طول این اعتراض‌ها، هیچ کسی از مسئولان فرودگاه و یا مسئولان ایرلاین، برای ارائه‌ی توضیح نیامدند.شما برای تفریح می‌روید پس منتظر بمانید!بالاخره خانمی از کارکنان شرکت هواپیماییِ مربوطه نزد مسافران آمد. تمام توجیه این خانم این بود: «شما که دارید واسه تفریح میرید، حالا چند ساعت هم دیر برید اتفاقی نمی‌افته.»برخی از مسافران خسته و کلافه از بی‌مهری‌ها وقتی این جمله‌ را از خانمِ کارمند شنیدند، خشمگینانه فریاد کشیدند. بسیاری از این مسافران ساکن استانبول بودند. برخی‌ها برای قرارهای کاری می‌رفتند و برخی هم تاجر بودند.به هر روی با گسترش اعتراضات و انتقادات مسافران نسبت به  تاخیر در پرواز هواپیما ادامه یافت تا اینکه مسئولان حراست فرودگاه آمدند و از مسئولان ایرلاین، قول گرفتند که پرواز در نهایت تا ساعت 1:00 بامدادِ روز سه‌شنبه 10 بهمن انجام شود.مسافران هر کدام به گوشه‌ای رفتند و منتظر ماندند تا شاید ماجرا به نتیجه برسد و آنها به وعده‌هایشان عمل کنند.مسافران سرگردان و قانونی که هرگز اجرا نشدیکی از مسافران از وجود قانونی می‌گفت که براساس آن اگر تاخیر در انجام پرواز بیشتر از 6 ساعت شود، شرکت هواپیمایی موظف است که مسافران را تا زمانِ انجام پرواز به هتل ببرد. این قانون هم هرگز درباره‌ی ما عملی نشد.ساعت از یک هم گذشت و به 2:00 بامداد رسید. مسافران همچنان معترض بودند. در نهایت نزدیک‌های ساعت 4:00 بامداد بود که گیت را باز و مسافران را به داخل هواپیما منتقل کردند تا پرواز 512 به مقصد استانبول انجام شود. اما اطراف هواپیما پراز یخ بود و ظاهر هواپیما به هیچ وجه شبیه به پرنده‌ای آماده‌ی پرواز نبود.خواب و رویامسافران در صندلی‌هایشان مستقر شدند. انتظار برای پروازِ هواپیما تا ساعت 8:00 صبح ادامه داشت. در این فاصله، بسیاری از مسافرانِ خسته ترجیح دادند که بخوابند. وقتی از خواب برخواستند صبح شده بود. گمانشان این بود که پرواز انجام شده و اکنون در استانبول به زمین نشسته‌ایم. اما این تنها یک رویا بود...هواپیما از همان جایی که بود، حتی یک سانتی‌متر هم جابه جا نشده و در میان یخ‌ها گرفتار بود.باز هم صدای اعتراض مسافران بلند شد.کاپیتان پرواز با نماینده‌ی مسافران معترض صحبت کرد و مدعی شد که مسئولان شرکت هواپیمایی، او و تمام خدمه‌ی پرواز را هم سرِکار گذاشته‌اند. کاپیتان ادعا کرد که او و خدمه‌ی پرواز از همان ساعتِ مقرر برای پرواز در هواپیما حاضر بوده‌اند.مسافرانِ خشمگین خواستار خروج از هواپیما شدند. اتوبوس‌ها پای پله‌های هواپیما آمدند و مسافران سوار بر این اتوبوس‌ها به سالن انتظار فرودگاه بازگشتند.با کارکنان هر ارگانی که صحبت می‌کردیم تقصیر را به گردنِ دیگری می‌انداخت؛ مسئولان فرودگاه می‌گفتند مقصر ایرلاینِ مربوطه است. مسئولان شرکت هواپیمایی اما مدعی بودند که هواپیمای ما آماده است و باند فرود آماده نیست.این پاسکاریِ فرودگاه و ایرلاین به مچاله شدنِ مسافران ختم می‌شد.دید افقی هزاران متر بودآن روز که از هواپیما پیاده شدیم و به سمتِ سالنِ انتظار بازگشتیم، دید افقی در فرودگاه به هزاران متر می‌رسید. جالب اینکه بعدها در خبرها خواندم که آقای وزیر راه، علت عدم انجام نشدنِ پروازها را نبودِ دیدِ افقیِ کافی بیان کرده بود. این آقای وزیر همان بنده‌خدایی است که به مسافرِ معترض به گرانیِ قیمتِ پارکینگِ فرودگاه‌ها گفته بود؛ همین هم از سرتون زیادیه.مخمصه‌ی مسافران برای مدیرِ ایرلاینما و دیگر مسافران همچنان منتظر بودیم. نه پرواز را لغو می‌کردند و نه مقدمات انجام آن را فراهم می‌کردند.به هر روی ساعت نزدیک به 9:00 صبح بود که شخصی میانسال به میان مسافران آمد و خود را مدیر شرکت هواپیماییِ مربوطه معرفی کرد. هر مسافر به نوعی می‌خواست انتقام ساعت‌ها انتظارش را از او بگیرد. تقریبا همه بر سرش فریاد می‌کشیدند. او هم سعی در آرام کردن مسافران داشت. یکی آن وسط یقه‌اش را گرفت. یکی هُلش می‌داد. یکی به سمتش باطری آب پرت می‌کرد. راستش را بخواهید با آنکه ساعت‌های بسیاری انتظارِ بیهوده کشیده بودیم و خستگی در جان و تنمان نشسته بود؛ اما آن پیرمرد کمی هم گناه داشت.با خود اندیشیدم که مگر این کارها چقدر درآمد برای این بنده خدا دارد که تن به آن داده است. راستی علاف کردنِ مردم مگر چقدر برای این ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها درآمد دارد که حاضر به لغوِ پرواز نیستند.پیرمردِ آرام با وعده‌ای دیگر آمده بود. او از پریدنِ هواپیما در ساعت 15:00 یا 18:00 خبر می‌داد. اما بسیاری از مسافران خواهان لغو پرواز بودند. مسئله اما این بود که اگر پروازمان را لغو می‌کردیم، آیا به پولمان می‌رسیم و هزینه بلیت‌‌هایمان را پس می‌دادند یا خیر؟از طرفی به وعده‌ی آن پیرمرد هم نمیشد باور داشت؛ چرا که پیش‌تر از او هم آمده بودند و وعده‌های دروغین بسیاری داده بودند.برخی از مسافران خواهان پریدن به سمتِ استانبول بودند. آنها می‌خواستند به هر قیمتی شده بروند. به هر روی در میان مسافران بودند کسانی که آنجا زندگی می‌کردند و بودند کسانی که کارشان آنجا بود.ما و بسیاری دیگر هم خواهان لغو پرواز بودیم. مدیر هواپیماییِ مربوطه مُهر لغو پرواز را به بلیت‌هایمان زد و پایین آن را هم امضا می‌کرد و زیر بلیت‌ها نوشت «هزینه بلیت قابل پرداخت است.» بلافاصله با شرکت مسافرتی که از آن بلیت و هتل گرفته بودیم تماس گرفتیم و از آنها هم خواستیم که پرواز برگشتمان را هم لغو کنند و پول هتلمان را هم به ما برگردانند. شرکت مسافرتی هم موافقت کرد.جالب اینکه برخی از مسافران با شرکت‌های مسافرتی که از آنها بلیت گرفته بودند، تماس گرفتند و در پاسخ به آنها گفته شده بود که هیچ هزینه‌ای به آنها بازگردانده نمی‌شود. این تناقض‌ها واقعا شگفت‌آور بود.بالاخره ساعت نزدیک به 12:00 روز سه‌شنبه دهم بهمن، فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصدِ خانه ترک کردیم. این یعنی حدود 20 ساعت علاف شدن در فرودگاه و در نهایت هیچ. این یعنی گرفتار شدن در یک مخمصه و در نهایت فرار از آن.روز بعد برای پس گرفتنِ پولمان با شرکتی که از آنجا تورِ استانبول را خریده بودیم تماس گرفتیم. مسئولان شرکت خدمات مسافرت هوایی، خیلی سریع وعده‌ی پرداخت هزینه‌ی بلیت رفت و برگشت و البته هزینه‌ی هتل را دادند. قرار بر این شد که این کار تا پنجشنبه 12 بهمن انجام شود.پاسکاریِ ایرلاین و شرکت مسافرتیانتظار ما برای گرفتنِ پولمان تا 18 روز بعد ادامه داشت. در این مدت هرگاه به شرکت مسافرتی زنگ می‌زدیم، می‌گفتند: «شرکتِ هواپیمایی هنوز پول بلیت‌هایتان را به ما بازنگردانده است.»وقتی هم شرکت هواپیمایی تماس می‌گرفتیم، می‌گفتند: «شرکت‌های مسافرتی به طور ماهیانه با ما تصفیه می‌کنند و پول پرواز شما اصلا به حساب شرکت هواپیمایی نیامده که ما بخواهیم آن را پرداخت کنیم. این پول در حساب شرکتِ مسافرتی است و هرگز به حساب ما نیامده است.»از آب گل‌آلود ماهی گرفتنمسافران پرواز 512 به مقصد استانبول حدود 200 نفر بودند. از این میان حدود 100 نفر یا شاید بیشتر، پروازشان را لغو کردند و به خانه برگشتند. پس با این حساب هزینه‌ی بلیت‌های رفت و برگشت این مسافران در نزد شرکت‌های مسافرتی یا شرکت هواپیمایی باقی مانده بود.پول بلیتِ رفت‌وبرگشت هر نفر در آن تاریخ حدود یک میلیون تومان بود. البته این منهای پولِ هتل‌هاست. با این حساب حدود 100 میلیون تومان(البته این حداقلِ مبلغ است) در حساب شرکت مسافرتی یا شرکت هواپیمایی باقی مانده بود. پس آنها سعی می‌کردند زمان بیشتری، مثلا 18 روز این پول در حسابشان باقی بماند تا سودش را بگیرند و گردش مالی حسابشان بالا برود.چرا لغو نکردند!تجربه‌ی تلخِ این سفرِ ناکام واقعیت‌های بسیاری را برایمان آشکار کرد. در زمانی که شرکت هواپیمایی، ما را در فرودگاه علاف نگه‌داشته بود، آنها به وضوح می‌دانستند که امکان انجام این پرواز تا فردا غروب وجود ندارد. اما هرگز حاضر به لغوِ کُلیِ این پرواز نشدند و خواستند با فریبکاری، مسافران را تا هنگام پرواز در فرودگاه نگه‌دارند.آنها برایشان مهم نبود که این انتظار برای مسافران چقدر دشوار است. آنها برایشان مهم نبود که مادری با بچه‌ی چند ماهه‌اش 20 ساعت در فرودگاه علاف بماند. آنها برایشان مهم نبود که مردمِ منتظر برای 20 ساعت نتوانند استراحتی کوچک داشته باشند. آنها فقط به سودشان می‌اندیشیدند.در نهایت شرکت هواپیمایی یا شاید هم شرکت مسافرتی؛ از پولِ مسافران هم به این راحتی نگذشتند و برای 18 روز این مبالغ را در حساب بانکیِ خودشان نگه داشتند.به راستی چرا چنین تفکری در شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد.در همه جای دنیا وقتی بُحرانی رخ می‌دهد، همه به هم کمک می‌کنند. ارگان‌های مختلف به خصوص ارگان‌های خدماتی به مدد مردم می‌آیند. اما ما در مخمصه‌ی پرواز 512 به مقصد استانبول شاهد بودیم که هم شرکت هواپیمایی و هم شرکت مسافرتی در اندیشه‌ی سواستفاده از بُحران به وجود آمده بودند.این ماجرا و دیگر ماجراها گذشتند؛ اما ما چه تلخ می‌اندیشیم که این ماجراها همچنان ادامه دارند. آیا برای مدیریت ماجراهای بعدی اندیشه‌ای شده یا می‌شود.انتهای پیام/